Y și Z- Generațiile viitorului

Y și Z- Generațiile viitorului

X, Y, Z. Nu sunt doar litere ale alfabetului, ci și denumirile simbolice ale unor generații având caracteristici diferite, corespunzătoare mediilor în care s-au născut și maturizat. Fiecare generație dezvoltă propriile nevoi, modele și preferințe profesionale, iar generația Z, cea mai tânără dintre cele trei, este gata să schimbe „regulile jocului” pe piața muncii. Sau… poate chiar jocul?

ldc-generatia-z_3_1
Tinerii de azi, liderii de mâine

Generaţia Z, care ne va conduce destinele nu peste mult timp, include indivizii care s-au născut după anul 1995. Cei mai „bătrâni” membri ai generației Z împlinesc 21 de ani în 2016 și se pregătesc să ia în piept „viața de adult”, astfel că, prin obiceiurile lor de consum și comportament, acești tineri influențează și mediul joburilor.

La prima vedere, tinerii generației Z sunt asemănători cu cei ai generației Y (Millenials), având ca principală trăsătură atașamentul de mediul digital, la care sunt conectați non-stop. În realitate, la un zoom in, lucrurile stau un pic diferit. Cum sunt tinerii generației Z?

Social Media
  • Este prima generație de nativi digitali în adevăratul sens al cuvântului, formată din indivizi născuți într-o lume deja hiper-digitalizată. iPhones, iPads, apps și social media reprezintă pentru ei un fel de simțuri extinse. Digitalul nu mai este doar un instrument de comunicare, ci un mod de viață.
  • Trăiesc cu poftă prezentul și trec rapid de la un subiect la altul. Pun preț pe “aici și acum” mai mult decât generațiile anterioare, iar asta se vede și din social media folosite: fac live-stream și își spun poveștile prin Snapchat, prin imagini care se șterg după doar 24 de ore.
  • Caută intimitatea chiar și online, refugiindu-se în platformele anonime de social media, ca Secret sau Whisper.
  • Crescuți în era smaphone, nu doar transmit, ci și creează conținut în social media.
  • Snack media – consumă media în “porții” mici, datorită abilității de a procesa foarte rapid informația.
Comunicare
  • Cercurile de cunoștințe sunt globale, iar comunicarea interculturală e o constantă. Distanțele nu mai sunt o problemă când vine vorba de interacțiune.
  • Deși sunt fani digital, tinerii apreciază mai mult interacțiunile directe: 53% dintre adolescenţi preferă comunicarea faţă în faţă în detrimentul celei online sau asistată de un dispozitiv tehnologic*
  • Vorbesc în emojis și emoticons, care înlocuiesc textele și construiesc un limbaj semi-codificat. Mai puține cuvinte, mai multe imagini.
  • Absorb informația instantaneu, dar își pierd interesul la fel de repede.
  • Valorizează comunicarea vizuală și interactivă, astfel că au nevoie de un sistem de învățare pe măsură, prin canale multiple, care trebuie să le ofere o experiență completă de dezvoltare – pe lângă conținut, o conexiune socială și emoțională.
Carieră
  • Sunt mai implicați și resimt presiunea de a dobândi experiență profesională de la o vârstă tot mai fragedă, fiind conștienți că activităţile de voluntariat şi internship-urile au un rol fundamental în dezvoltarea unei cariere.
  • Mediul de lucru accelerat reprezintă o provocare.
  • Înconjurați de milioane de resurse de elearning și DIY, având posibilitatea de a participa gratuit la cursuri online, fără limită de timp sau locație, tinerii generației Z visează să aibă propriul business, iar un job de la 9 la 5 nu mai este atât de atractiv.
  • Cei care aleg statutul de angajat și-ar dori să muncească într-o corporaţie multinaţională şi mai puţin într-un mediu tradiţional.
  • Generaţia Z este motivată în special de viitoarele oportunităţi de avansare în cadrul companiei și mai puțin de partea financiară, spre deosebire de generaţia Y, pentru care banii reprezintă un stimul important.*
Avantajele generației Z pe piața muncii

Tinerii generației Z sunt mai realişti şi mai pragmatici decât generaţia precedentă, sunt mai orientaţi spre carieră şi se adaptează mai uşor inovaţiilor din lumea digitală, imbinând tehnologia cu munca. Au un imens potenţial de oferit, așa că… hai să-i vedem în acțiune!

*Conform unui studiu efectuat de institutul de cercetare Millennial Branding împreună cu Randstad, o importantă companie de HR din S.U.A.

 

Referinţe bibliografice:

Felicitări! Ai câștigat 15 puncte.


8 Comentarii
  1. Generatia Z va reusi sa schimbe mentalitatile invechite, va depasi orice bariera, va fi inceputul unui asa cum at trebui sa fie.

  2. Generatia Z va aduce un suflu nou in orice domeniu de activitate in conditiile in care sunt incurajati, motivati si apreciati pentru ideile, energia si capacitatea de adaptare la fiecare noua schimbare. Credeti in noi !

  3. Consider ca persoanele din generatia Z o sa fie mult mai spontane si dornice sa creeze metode de lucru noi,care vor usura munca si o vor imbunatatii.

  4. Tinerii generatiei Z sunt o noua mana de lucru, „proaspata” care vor revolutiona „jocul” cu ideiile lor noi si inovatoare.

  5. Fiind o persoană ce aparține generației Z, cred cu încredere că noi vom veni cu o abordare mult mai fresh asupra mediului profesional.
    Cât despre reacționarii ce declară că vom ruina progresul deja făcut, cred că duritatea criticii lor nu trebuie atribuită decât sentimentului de neastâmpăr al unor naturi sensibile (le este frică de evoluție), amestecat cu un simț al răului nu prea bine definit.

  6. Consider ca , generatia Z va dezvolta intr-un mod bun si frumos lucrurile care ne sunt in preajma .

  7. Cred ca generatia Z va avea un efect bun si vizibil asupra a tot ceea ce ne inconjoara!

Lasă un răspuns