7 alimente pentru energie și productivitate

7 alimente pentru energie și productivitate

Pe lângă liste de To do, diverse tehnici și organizatoare, există un instrument simplu, la îndemâna oricui pentru a crește energia și eficiența: mâncarea.

Alimentația este combustibilul care contribuie la buna funcționare a organismului, ne influențează activitatea zilnică și are un impact direct asupra performanțelor cognitive. Așadar, ar trebui să te gândești mai bine ce mănânci la micul dejun și la prânz dacă vrei să ai spor la lucru. Nu e nevoie să numeri calorii sau să urmezi diete stricte, ci doar să acorzi mai multă grijă alimentelor pe care le consumi.

Vestea bună? Cu o alimentație corespunzătoare, îți poți ajuta creierul să aibă cu până la 20% mai multă energie, arată studiile făcute de Organizația Mondială a Sănătății. Profită de alimentele sănătoase, care dau un boost de energie creierului tău! Iată câteva dintre acestea:

  1. Fulgi de ovăz. Absorbit încet în organism, ovăzul produce o creștere treptată a nivelului de zahăr din sânge, astfel că nu-ți va afecta concentrarea. Combinat cu fructe și iaurt, la micul dejun, ovăzul îți furnizează energia de care ai nevoie pentru a începe ziua cu bine.
  2. Conțin potasiu, vitaminele B și C, calciu, fosfor și magneziu, care îți păstrează creierul și inima în formă bună.
  3. Unt de arahide. Iată un mod delicios de a-i oferi creierului mai multă energie! Untul de arahide conține grăsimi sănătoase și proteine și oferă o senzație de sațietate mai mare decât o bucată de tort, de exemplu.
  4. Iaurt grecesc. Mai cremos, mai gustos, cu de două ori mai multe proteine decât iaurtul obișnuit – sunt doar câteva motive pentru a consuma iaurt grecesc.
  5. Sunt o sursă de grăsimi bune, ajută la concentrare și îmbunătățesc memoria. Fie că alegi nucile obișnuite sau preferi caju, migdale, fistic etc., sunt perfecte ca gustare sau adăugate într-o salată. Consumă-le cu măsură, deoarece au și multe calorii.
  6. Ciocolată neagră. Cafeina îți menține energia și buna dispoziție la cote ridicate. Alege ciocolata cu un conținut cât mai mare de cacao (de preferat peste 75%), deoarece aceste sortimente au mai puțin zahăr.
  7. Ouă. Reprezintă o alegere perfectă pentru micul dejun, fiind pline de vitamine și minerale, dar și o sursă optimă de proteine.

Nu în ultimul rând, asigură-te că nu-ți lipsește apa. Ți se pare fără gust? Încearcă un mic truc: pune felii de fructe într-o carafă cu apă, lasă-le câteva ore, apoi servește-te. Nu doar că arată bine, dar apa va avea și o aromă fructată, foarte plăcută.

Evită…

Alimentele fast food și cele bogate în zahăr și sare, cum ar fi hamburgerii, cartofii prăjiți, produsele de patiserie, dulciurile rafinate, sucurile carbogazoase etc. Au foarte multe calorii, sunt greu de digerat și te vor moleși. Pe moment, ele cresc nivelul de glucoză din sânge, ceea ce te poate face să te simți mai energic, însă după puțin timp acesta scade brusc. Consecința? Te vei simți slăbit, derutat și irascibil, stări care nu ajută deloc creierul să se concentreze.

Dacă nu-ți dai seama încă din ce cauze îți lipsește energia, fă-ți analizele de sânge pentru a afla dacă ai carențe de vitamine, minerale sau alte elemente esențiale.

Așadar, ce mănânci astăzi? Sfatul nostru este să iei această decizie înainte de a ți se face foame 😉

Felicitări! Ai câștigat 15 puncte.


11 Comentarii
  1. 7 alimente pe care le voi introduce cu siguranta in regimul zilnic. O avevarata lecție despre nutritie.

  2. Excelente tips&tricks-uri!

  3. Multumesc mult pentru sfaturi,o sa le aplic in viata de zi cu zi

  4. O alimentatie sanatoasa hraneste componentele creierului ceea ce ne face mai energici.

  5. Interesant, o să încerc trucul cu fructele în apă.

  6. Am invatat sa mananc sanatos

  7. Datorita voua , astazi am mancat sanatos . Sper sa continui tot asa !

  8. Mulțumesc mult pentru îmbogățirea cunoștințelor care mi-au fost oferite

  9. Mulțumesc pentru bagajul de cunoștințe pe care mi-l oferiți!

  10. Apreciez cum echipa care se ocupă de aceste resurse pune accentul și pe alte aspecte ale dezvoltării umane în afara de stimularea intelectului.

Lasă un răspuns