Expect the unexpected

PITCHO regulă nescrisă în viață e că atunci când te aștepți mai puțin, ceva care te va surprinde va apărea după colț. Vorbim aici, desigur, atât la propriu, cât și la figurat. Nu știi niciodată peste cine o să dai, fie că ești la un eveniment cu o anumită tematică, fie că ești pur și simplu la raionul cu detergent. Astfel, nu strică niciodată să fii mereu pregătit să te promovezi.

            Elevator pitch/speech  e un termen care se referă la un scurt discurs, de aproximativ 30-60 de secunde, cu scopul de a prezenta simplu și concis serviciile pe care le poți oferi tu sau firma ta, abilitățile și calificările de care dispui sau proiectele în care ești implicat, toate acestea într-un mod cât mai atractiv pentru receptor.

           Acum probabil vine întrebarea: „Bine, bine, dar cum pui tot ce trebuie să spui și tot ce vrea celălalt să audă într-un minut fără să pară că ești mesajul înregistrat de la o companie de telefonie mobilă?”.

 

  • Cine și ce

 

       Este important să menționezi ce calificări ai, care sunt domeniile care te pasionează și te interesează și ce calități aduci cu tine într-un context. Concentrează-te pe caracteristicile pe care le ai și te ajută  în cele mai multe situații, precum flexibilitatea, deschiderea către oportunități, perseverența și rapiditatea în învățare, capacitatea de a colabora foarte bine cu cei din jur. Nu ești la un interviu, așa că nu încerca să te comporți ca la unul. Comportă-te profesionist, în timp ce îți păstrezi relaxarea.

 

  • Vorbește cu cap!

 

       Cum te exprimi în legătură cu punctele tale forte este ceva ce trebuie gândit bine. Câteodată câștigi teren dacă folosești jargoane din domeniul care este punctul de interes al discuției. Atenție, însă, la persoana căreia îi comunici. Această atenție te va ajuta să observi dacă persoana cu care comunici este interesată de ceea ce îi spui, dacă înțelege și dacă dorește să continuați discuția pe firul pe care ați pornit. Fii specific(ă), oferă exemple care să sprijine ceea ce comunici și asigură-te că celălalt te urmărește!

 

  • Nonverbalul vorbește.     

 

      Un aspect foarte important în comunicare este limbajul corpului. Acesta transmite la fel de multe mesaje ca și cuvintele tale. Păstrează-ți mimica feței relaxată și poziția corpului deschisă spre persoana cu care conversezi. Exersează în fața unei oglinzi sau în fața unui prieten, în cazul în care preferi o opinie din exterior. Ai auzit de raport? Dacă nu, caută pe motoarele de căutare mai multe detalii despre acest concept și începe să pui în aplicare ceea ce afli!

 

  • Scopuri și mijloace înfășurate în atitudine

 

Dacă vrei să obții rezultatele pe care ți le dorești prin pitch și să lași o amprentă asupra oamenilor care te urmăresc, trebuie să fii memorabil(ă). Discursul tău trebuie să fie memorabil. Nu-ți lăsa intențiile să atârne în aer! Scopurile tale trebuie să fie bine definite, prezentate cu claritate și entuziasm. De multe ori, oamenii nu își vor aduce aminte neapărat toate avantajele profesionale cu care vii, dar își vor aduce aminte atitudinea pe care ai avut-o și emoția pe care au simțit-o ascultându-te. La sfârșitul pitch-ului, înmânează o prezentare vizuală scurtă ce conține rezumatul și concluziile discursului tău și încheie cu o strângere fermă de mână.

Așa-i că este ușor?

Share

Lasă un răspuns