10 sfaturi despre cum să ne eliberăm de presiunea termenelor limită

Zilele sunt adesea presărate cu întâlniri, mail-uri, proiecte şi termene limită. Cu toţii suntem supuşi presiunii termenelor limităa în viaţa de zi cu zi, fie la facultate sau la job.  O simplă expresie (termen limită/ deadline) care ne arată cât de repede trece timpul reuşeşte să ne streseaze chiar și în cele mai fericite clipe. Ei bine, ce-i de făcut?

Iată câteva sfaturi care să te ajute să îţi organizezi proiectele astfel încât să eviţi stresul deadline-ului

  1. Sparge proiectele mari în acţiuni concrete

Dacă ai în faţă un proiect mare, pe care ţi-e greu să îl finalizezi, încearcă să notezi acţiunile concrete pe care trebuie să le faci şi timpul de care ai nevoie pentru a finaliza fiecare activitate. În felul acesta, proiectul  se apropie de final cu fiecare activitate realizată.

  1. Finalizează 80% din activităţi când eşti  mai productiv

Identifică care sunt orele în care eşti productiv şi încearcă să rezolvi în aceste ore cele mai importante sarcini. Foloseşte restul timpului pentru activităţi mai uşoare.

  1. Măsoară timpul pe care îl aloci sarcinilor pe care le faci repetiv

După cum se spune, „repetiţia este mama învăţăturii”. Repetiţia este un lucru bun deoarece, doar repetând, deprindem anumite obiceiuri şi putem de asemenea să identificăm timpul pe care îl petrecem în general la soluţionarea unei activităţi.

4.Creează o listă zilnică / săptămânală cu sarcinile tale

Obiectivele sunt foarte importante pentru a dezvolta o strategie de a organiza timpul, însă uneori aceste strategii se pot întinde pe o perioadă mai îndelungată. Listele de lucruri punctuale, de făcut zilnic sau săptămânal pentru a atinge aceste obiective vor ajuta la o mai bună organizare.

  1. Nu uita să mănânci

Este dificil să te concentrezi dacă îţi este foame. O zi echilibrată nutritiv începe cu un mic dejun săţios – nu sari peste el! Îmbogăţeşte-ţi mesele cu fructe şi legume proaspete care să îţi confere energia necesară pentru a lucra cu spor.

6. Fă-ţi ordine pe birou

Nu prea poţi face nimic dacă biroul tău e plin de hârtii şi post-it-uri. Fă-ţi timp să faci ordine în spaţiul în care lucrezi – când locul tău de muncă este mai ordonat şi tu te vei putea concentra mai uşor

7. Evita să îţi setezi ca termen de predare – ziua de luni

Atunci când ai de predat un material în ziua de luni, urmează să lucrezi peste week-end. Acest obicei nu este unul sănătos. Încearcă să îţi separi zilele de muncă de cele de odihnă şi respectă-le.

8. Ascultă muzică

61% dintre angajaţi ascultă muzică în timpul programului de lucru şi admit că sunt mult mai productivi şi creativi decât în zilele în care nu o fac. Pentru a munci mai relaxat şi rapid puneți căştile şi „dă play” melodiilor preferate.

9 . Dormi mai mult (şi închide Facebook, Whatsapp, Instagram etc)

Somnul insuficient îți poate afecta în mod semnificativ concentrarea, memoria, creativitatea, productivitatea şi sănătatea fizică. Cu disciplină și un program de odihnă de de 7-8 ore pe noapte, vei vedea îmbunătățiri în cel mai scurt timp. Pe lângă asta, poți începe ziua dimineața devreme și astfel îți transmiți ție însuți că ai de gând să te ții de treabă.

10. Regulă celor 20%

Deoarece la setarea termenelor limită suntem cel mai adesea optimişti şi dăm un timp nerealist, vă sfătuim să adăugaţi un plus de 20% faţă de timpul propus. În acest fel ai timp pentru lucrurile neprevăzute care pot apărea în program sau te poţi bucura de ceva ce îţi face plăcere.

Surse:

  • The effect of music listening on work performance, TERESA LESIUK
  • wrike.com
  • happyologist.co.uk
Share

Lasă un răspuns